Till innehållet

Just nu har vi utmaningar med att visa försäkringsdokument på "Mina sidor". Vi arbetar på att lösa problemet så snabbt som möjligt.

Prova gärna att ladda om sidan. Har du frågor om din försäkring? Ring oss på 0200 - 272727.

  1. Hem
  2. Atlantica
  3. Båtförsäkring
  4. Försäkringsinformation
  5. Vanliga frågor
  6. Skada
  7. Hur går jag tillväga om jag har fått stöldskada/skadegörelse på din båt och/eller motor?

Hur går jag tillväga om jag har fått stöldskada/skadegörelse på din båt och/eller motor?

Vid en stöldskada/skadegörelse på din båt och/eller motor går tillväga enligt följande: 

  • Ring polisen och anmäl. Var noga med att uppge skrovnummer, motornummer och vad som stulits eller skadats.
  • Meddela Atlantica/skicka din skadeanmälan.
  • Bifoga polisanmälan, inköpshandlingar i original (eller annat som styrker ägandet), alla nycklar till uppbrutna/försvunna lås.
  • Sammanställ ett ersättningsanspråk innehållande artikel, typbeteckning, nypris, inköpsår/ålder och numrera inköpshandling enligt listan på ersättningsanspråk.
  • Lämna båten till reparatör/varv, be om kostnadsförslag, meddela ditt skadenummer, självrisk och eventuella avdrag. Be varvet räkna ut din andel av kostnaden.
  • Uppge alltid skadenumret i all korrespondens med Atlantica.
  • Betala självrisken samt eventuellt avdrag till varvet.

Anmäl din stöldskada/skadegörelse här eller kontakta oss på 0200-27 27 27.